keskiviikko 17. lokakuuta 2012

Lokakuulaihdutus, 16. ja 17. päivä

Alkaa tuntua tosi turhauttavalta tämä kuuri, koska olen noudattanut ohjeita pilkulleen, mutta mitään ei tapahdu.
Ennen kaikkea kala tunkee korvista, enkä syö sitä ehkä enää ikinä tämän dieetin jälkeen. Himo kaikkeen terveelliseen mutta hyvään ruokaan on valtava. En oikein tiedä, miksi jatkan. Tai tiedän minä. Syynä on tämä blogi. Jos olen julkisesti jotain uhonnut, se on pakko pitää. Jos sen sijaan olisin vain itsekseni ajatellut tempaista tällaisen laihiksen tähän väliin, olisin sortunut todennäköisesti maanantain tietämillä. Nyt on sosiaalinen pakko jatkaa.

Katselin maanantaista Neljän tähden illallista samalla kun tein salitreeniä. Siellä tehtiin vihersmoothieta ja halloumi-kasvispaistosta, ja tahtoisin heti perässä kokata niitä. En himoinnut jälkiruokaleivonnaisia, en yhtään, mutta pirtelöön, johon tuli pinaattia, siemeniä, marjoja ym. tuli himo! Uskomatonta. Mulla olis nyt sellainen buumi menossa, että tahtoisin tehdä aitoa ruokaa aidoista aineksista, mutta sen pitäisi olla myös suunnilleen terveellistä. En tahdo syödä kamalasti rasvaa. Minussa on sitä jo.

Ärsyttää, koska en ole laihtunut. Minun pitää tämän kuun viimeisenä lauantaina esittää uranaista draamaopintojeni teatteriesityksessä, ja ajattelin sitäkin, että kun vedän alle kuukauden kitukuurin, voin hyvin pukea rooliini sopivan jakkupukuhärpäkkeen. Nyt en kyllä voi, minulla on kotiäidin, ei uranaisen vartalo. Se nyt kuitenkin on sivuseikka, mutta sekin ärsyttää.

Annan tälle dieetille mahdollisuuden vielä tämän viikon loppuun. Jos mitään ei tapahdu, lopetan. Jos dieetti ei tiputa kolmessa viikossa grammaakaan, ei se sitten kai sovi minulle. Sama oli vuosia sitten niiden Nutriletsotkujen kanssa. Söin viikon enkä laihtunut yhtään. Nälkä oli, sen muistan. Vika on kai myös siinä, että olen 154 cm pätkä. Painan vitosella alkavan lukeman. Tämäkin dieetti, jota nyt noudatan, on sama kaiken kokoisille. Minun pitää pudottaa muutama kilo. En ole ylipainoinen. Varmaan tämä tehoaisi paremmin, jos painaisin enemmän. Tai sitten, koska dieetti oli nimeltään Tiputa kesäkilot kuukaudessa, minun elimistöni vaistosi huijauksen: hahaa, kesäkilot muka. Sait ne jo raskausaikana ja osan sitä ennenkin. En luovuta, en grammaakaan, koska yrität huijata!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti