lauantai 10. marraskuuta 2012

Opiskelukiireitä ja opiskelijaruokaa

Only you can make yourself perfect,
luki teepussissani aamulla. Sopinee tähänkin tilanteeseen, jos nyt voi ylipäätään ajatella, että täydellisyys olisi jotenkin tavoiteltava olotila.

Koska julkisuus on ylensyömisen este, raportoin nyt syömiseni kuluneen kahden päivän ajalta. Minusta olen ollut kohtuullinen.

Perjantai

Aamupala klo 8: tee ja maito, ruisleipäviipale, pesto rosso, salaatti, tomaatti, appelsiini

Lounas klo 13: 2 kpl kasviskaalikääryleitä, perunamuusi 1 1/3 perunasta, puolukkahillo, vissy, tee ja maito

Kahvi klo 15 opiskelukaverin kanssa: tee ja maito, omenapiirakan pala ja pallo Baileys-jäätelöä

Iltapala klo 20 opintojen tauolla: sämpylä, oivariini, kurkku, aurajuusto, omena, tee ja maito

Kuntosalitreenin tein vasta, kun olin palannut opinnoista noin kymmenen aikaan. Palautusjuomaksi join klo 23 pirtelön, johon sekoitin puolikkaan banaanin, ruokalusikallisen kookoshiutaleita, maustamatonta rasvatonta jogurttia ja maitoa.

Tein päivällä kasviskaalikääryleitä, muusia, muulle perheelle viikonlopuksi keittoa ja kiusausta sekä leivoin sämpylöitä.

Nyt jääkaapissa on pelkästään minua varten 9 annosta kaalikääryleitä ja neljä annosta avokadopastaa. Pakastimessa on tilaa vain neljälle annokselle kääryleitä. Tiedän ainakin, mitä syön seuraavan viikon.

Lauantai

Nyt olen taas siinä pisteessä, missä olin ennen repsahdusta, eli painoa on kolme kiloa alkulukemia vähemmän.

Aamupala klo 7: minisämpylä, pesto rosso, salaatti, kurkku, tee ja maito, vissy

Lounas klo 12.30 opintojen tauolla Telakalla: falafelpyörykkäannos, jossa oli sopivasti kaikkea, eli kolme pyörykkää ja ihania tulisia kastikkeita. Lisäkkeenä oli punasipulin ja salaatin kanssa muutama lohkoperuna, eli ei mikään mättöannos. Tämäkin ruoka herätti halun kokata falafeleja itse jonakin päivänä. Siis sitten, kun olen saanut avokadopastan ja kaalikääryleet tuhottua.

Opintojen loppupuolella join taas teetä ja söin 5 tummalla suklaalla päällystettyä rusinaa.

Kotona kävin kymmenen kilometrin juoksulenkillä. Palautuspirtelöön sekoitin tänään puolikkaan banaanin, mustikoita, kauraleseitä, kookoshiutaleita, jogurttia ja maitoa, molemmat rasvattomia

Illallinen klo 20.30: avokadopasta, 1/6 reseptistä, vissy, ja jälkiruoaksi pallo tähtianisjäätelöä.

Sanokaa, mitä sanotte, esimerkiksi näiden kahden päivän herkuista, mutta itse olen tyytyväinen. Olen pysytellyt kohtuudessa. Sääntöhän tietenkin oli, että syön herkun vain lauantaina ja toisen sunnuntaina, mutta tuntui jotenkin epäkohteliaalta tarjota herkkua vieraalle syömättä itse. Eikä se ole tekosyy siihen, että söin. Olisin hyvin pärjännyt ilmankin. Lisäksi olen tyytyväinen siihen, että tein kuntosaliharjoituksen vielä eilen klo 22-23, kun en aiemmin ehtinyt, ja tänään juoksin hyvän pituisen lenkin, vaikka oli intensiivinen ja siksi väsyttävä opiskeluviikonloppu takana.

Huomenna menen heti aamusta luistelukilpailuihin talkoisiin. Siellä saa ruokaa. Minua jännittää, onko siellä mitään kasvissyöjälle.









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti